Home » Bez kategorii » Odpowiednia nazwa dla naszej firmy

Odpowiednia nazwa dla naszej firmy

Jak zapewne wiemy, przedsiębiorstwa dla celów praktycznych i prawnych muszą posiadać swoją unikalną nazwę. W zależności od wybranej formy działalności, inne przepisy będą obowiązywać w ilości elementów koniecznych do zawarcia w prawnej nazwie. Duża ilość przedsiębiorców ignoruje lub z konieczności wybiera coś, co ostatecznie nie jest wcale takim dobrym wyjściem. Co musi mieć nazwa, aby wasi klienci ją zapamiętali na długo!

(Prawie) nieograniczona dowolność

Tak naprawdę nazwa firmy może być dowolna, dopóki nie jest zajęta i wiele możliwości do wyboruw żaden sposób obraźliwa. Z pozoru, wydaje to się bardzo prostym zadaniem, jednak nie do końca! Na pewno byliśmy świadkami wielu firm, których nazwy przyprawiły nas o zażenowanie połączone ze śmiechem. Potrzebujecie przykładów? Wystarczy coś w stylu „Zakład Pogrzebowy Nowe Życie”…

Proste zasady

Dobra nazwa firmy jest krótka, prosta i łatwa do zapamiętania. Powinniśmy burza mózgówunikać skrótów lub zbitek literowych, które nie tylko są trudne do powtórzenia, ale także nie będą mówić zbyt wiele o naszej działaniach. Tutaj tez nie można zbytnio przesadzić. Nazwa ma przekazywać pewnie informacje, ale też nie można popaść w skrajność. Zastanówmy się, jak będzie wyglądać wizytówka z wydrukowanym „Kowalski Usługi Hydrauliczne Budowlane Ceramiczne Wykończeniowe”. Niezbyt zachęcająco prawda? Jest to bardzo niepraktyczne, a przekonamy się o tym, wpisując ją na faktury czy inne dokumenty.

Uniwersalność

Świetne pomysłem będzie stworzenie nazwy, która będzie uniwersalna i pozwoli nam na pewną dowolność w wypadku zmiany branży. Przeprojektowanie całej identyfikacji wraz z jej wdrożenie kosztuje – i to nie mało. Gdy dodamy do tego konieczność ponownego zapłacenia za papier firmy, ulotki czy inne materiały promocyjne, koszty będą rosły niewspółmiernie do osiąganych korzyści.

Podsumowanie

Dobra nazwa jest zaledwie jednym punktem w zakładaniu naszej firmy, jednak bywa ona tzw. make or break. Warto dokładnie zastanowić się na tym, co dany wybór da naszej działalności. Z jednej strony może sprawić, że klienci będą do nas lgnąć, lecz gdy podejmiemy złą decyzję, możemy szybko tego pożałować. Co zrobisz ty?